facebook pixel

Kurs „Budowanie zasobów interpersonalnych”

Zapraszamy dzieci i młodzież do udziału w kursie, który rozwija umiejętności niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji. Uczestnicy uczą się, jak rozumieć siebie i innych, skutecznie się komunikować, radzić sobie ze stresem i działać w grupie. To kompetencje, które według badań przekładają się na lepsze wyniki w nauce, pracy i zadowolenie z życia. Ten kurs to realna inwestycja w przyszłość – emocjonalną, społeczną i zawodową.

Cel kursu – dlaczego warto rozwijać zasoby interpersonalne?

Celem kursu „Budowanie zasobów interpersonalnych” jest rozwój tych kompetencji, które mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania społecznego i psychicznego młodych ludzi – zarówno teraz, jak i w dorosłości.

Rozwijamy m.in.:
– inteligencję emocjonalną (EQ),
– empatię i zdolność budowania relacji,
– komunikację interpersonalną,
– zdolność współpracy i odpowiedzialności grupowej,
– odporność psychiczną i umiejętność radzenia sobie ze stresem.

 

Badania prowadzone m.in. na Harvardzie i Yale wskazują, że osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej osiągają lepsze wyniki w szkole, pracy i życiu osobistym.

Dla kogo?

– dzieci (10–12 lat),
– młodzież (13–17 lat).

Co mówią badania?

– Harvard Business Review (2013): 90% liderów o najwyższych wynikach miało wysoki poziom EQ.
– Goleman (1995, 2006): 80% sukcesu życiowego i zawodowego zależy od umiejętności emocjonalno-społecznych.
– Yale Center for Emotional Intelligence (2017): Lepsze wyniki w nauce, mniej depresji i zachowań ryzykownych.
– Stanford & Carnegie Foundation (2003): 85% sukcesów w pracy zależy od tzw. umiejętności miękkich.

Struktura kursu:

I semestr (październik – styczeń):
Realizowany w formie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) według metody Arnolda Goldsteina. Uczestnicy będą uczyć się m.in. jak:
– budować i utrzymywać relacje,
– rozwiązywać konflikty,
– wyrażać emocje i potrzeby,
– wzmacniać poczucie własnej wartości.

 

II semestr (luty – czerwiec):
Forma warsztatowa i projektowa – uczniowie będą współpracować w grupach, realizując konkretne działania społeczne i interpersonalne. Celem będzie zastosowanie zdobytych umiejętności w praktyce.

Szczegóły:

Cykl

Spotkania będą trwały 1h20min. Grupa będzie miała charakter półotwarty – tzn. że po zakończeniu pierwszego semestru na kolejny semestr do grupy będą mogły dołączyć nowe osoby.

 

Start spotkań w październiku 2025, koniec grupy w czerwcu 2026. Przewidujemy przerwy świąteczne i feryjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego. 

 

Kiedy?

Zajęcia będą odbywały się w dwóch grupach wiekowych:

W PIĄTKI

10-12 lat g. 16.30 – 17.50

13-17 lat g. 18.00 – 19.20

 

Gdzie?

Dom Rozwoju Bielany

ul. Cząstkowska 4

 

Koszt

Koszt pojedynczych zajęć to 140 zł. Opłaty przyjmujemy po pozytywnej kwalifikacji do grupy za cały miesiąc z góry.

 

Kwalifikacja

Do grup obowiązuje kwalifikacja. Spotkanie kwalifikacyjne trwa 25 min i kosztuje 110 zł. Spotkania można umawiać przez formularz rezerwacji – poniższy przycisk „Rezerwacja – Bielany

Kurs prowadzi:

Piotr Łodziński
Przyjmuje w poradni: Bielany

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży, absolwent Humanistycznospołecznego Uniwersytetu SWPS w Warszawie (2023)

Zobacz więcej

Bibliografia

1. Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. Bantam Books.
2. Goleman, D. (2006). Social Intelligence: The New Science of Human Relationships. Bantam Books.
3. Harvard Business Review (2013). What Makes a Leader?
4. Brackett, M. A., et al. (2017). The Role of Emotional Intelligence in Education. Yale Center for Emotional Intelligence.
5. Carnegie Foundation (2003). Developing Soft Skills in the Workforce.
6. Cherniss, C. (2000). Emotional Intelligence: What it is and Why it Matters.